måndag 18 oktober 2010

Mardröm

I natt har jag haft en mardröm. Konstig och obehaglig.
Eller kanske inte så konstig, men det var så här. Jag drömde att jag sov, synvinkeln var fån hörnet av ett rum, det var natt och tomt. Allt var tomt förutom en säng, ungefär som i mitt rum. Tror det var tomt iallafall för det var inte i fokus direkt i min dröm. 


Det ljusa täcket bäddar in min kropp och jag sover. Men jag ser vad som händer, mitt täcke börjar att dras av, sakta. Någon osynlig drar av mitt täcke men plötsligt har jag det på igen sådär konstigt som det kan bli i en dröm. Så nu känner jag på mina ben när jag ligger på rygg...paralyserad medan händer, två osynliga händer tar tag i mina ben, sen börjar det gå upp på mina ben,  som om det går upp sakta sakta och man ser handavtrycken av osynliga händer utgjutas i täcket. Tillsist når det min mage. Två stora händer som trycker på min mage neråt och jag kan inget göra än att se på. Ingen är där fysiskt, men jag känner ändå händerna, fingrarna som trycker på min mage. 


Samma visa spelas om igen som om jag ser på det i reply, det går fortare och fortare, så fort att täcket nu slits av och helt plötsligt trycks två knutnävar, ungefär där äggstockarna är. Ingen har slagit mot magen, bara detta tryck av händer som man ej kan se. 
Läskigt!
Så jag vaknade och såg att jag var i samma situation. Gick till mamma och somnade om, då var klockan 05.00.
Undra vad det betyder?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid roligt med kommentarer